close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קמפיין- שומרים על היהדות במדינה

מערכת שורשיא אדר, תשעה02/03/2015

על רקע גל החקיקה המסיבי בנושאי דת ומדינה במהלך כהונת הכנסת האחרונה- קמפיין חדש של בני נוער

תגיות:
תמונה מהקמפיין
קמפיין בולט בשם "בוחרים יהדות למדינה" מתקיים בימים אלה באזורים שונים ברחבי הארץ. בני נוער עומדים בדוכנים ומחתימים אנשים על עצומות, חוגי בית וכנסים בכל רחבי הארץ,אתר אינטרנט מיוחד ודף פייסבוק פעיל בשם "בוחרים יהדות למדינה" מעלים את הנושאים לסדר היום. מטרת הקמפיין היא לקרוא להצביע רק עבור מפלגות שחורטות על דגלם לשמור על הצביון היהודי של המדינה וליצור מחויבות של המפלגות לפעול באופן ממשי בכנסת הבאה לתיקון החקיקה האנטי דתית.

את הקמפיין מוביל מרכז ליב"ה. המרכז, שאינו משוייך פוליטית לאף מפלגה מוביל בשנה האחרונות מסע ציבורי לחיזוק הצביון היהודי של מדינת ישראל ופועל רבות בחוגי בית, ניירות עמדה וכנסים .

"המטרה שלנו שתהיה אמירה ברורה מהשטח- אנו רוצים מדינה יהודית " מסביר יהודה ולד חבר במרכז ליב"ה. "שהפתק ששמים בקלפי יכלול לא רק אמירה בענייני ארץ ישראל כלכלה צדק חברתי ועוד נושאים חשובים אלא גם אמירה ברורה בנושא הזהות היהודית של המדינה. שאין אומתינו אומה אלא בתורותיה", 

המטרות הספציפיות הן שמירה על הסטטוס קוו, חיזוק הרבנות הראשית, מתוך הבנה שזהו הגוף הדתי הממלכתי שאחראי על סוגיות אלו וגם, תיקון החקיקה האנטי דתית שהתקבלה בכנסת היוצאת. אנו קוראים לאנשים לתמוך בכל מפלגה שתעמיד עקרונות אלה בראש סדר העדיפויות שלה. לפוליטיקאים אנו קוראים לצאת באמירות ברורות ביחס לעמדותיהן בסוגיות קריטיות אלה".

הקמפיין בא על רקע גל החקיקה המסיבי בנושאי דת ומדינה במהלך כהונת הכנסת האחרונה. עשרות חוקים שמטרתם שינוי ביחס ללהט"בים, ערעור מעמד הרבנות הראשית ופגיעה בשמירת השבת והכשרות הציבורית עלו על שולחן הכנסת וחלקם אף עברו. (חוק הגיוס, פתיחת אזורי הרישום בניגוד לעמדת הרה"ר, איסור אפלייה במוסדות חינוך, נשים בוועדה למינוי דיינים, כהחלטת ממשלה: חוק הגיור , נקודות זכות לחד מיניים )  

בשבוע האחרון פורסמו בעיתונות הדתית ובאתרי האינטרנט מאמרים מפורטים המסבירים את הבעיות הרבות שקיימות בשטח, ועימתו את חברי הכנסת והכריחו אותם לתת הסברים לציבור. במסגרת זו התקיימו גם מפגשים עם חברי הכנסת מהבית היהודי. 

יאיר גולדברג הנוטל חלק בפעילות מסביר : "אנו מקיימים חוגי בית על חשיבות נושא זה במערכת הבחירות הנוכחית, אנו מעלים את המודעות לחובה שלנו לקחת אחריות על המדינה ולא להפקיר את נושאי הדת במדינה לארגונים ומפלגות שכל מטרתם להחליש את זהותינו ולהפריד את הדת מהמדינה. כשאנחנו כציבור מעלים דרישות ברורות, גם חברי הכנסת צריכים להביע עמדות ברורות, ולא יכולים להתעלם מהסוגיה. אני מקווה מאד שהכנסת הבאה תהיה הרבה יותר אחראית והרבה יותר אסרטיבית בנוגע זהותה היהודית של המדינה".
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה